2010年6月26日土曜日

2010/06/23

イザヤ 54:15, 17 見よ。攻め寄せる者があっても、それはわたしから出た者ではない。あなたを攻める者は、あなたによって倒される。あなたを攻めるために作られた武器は、どれも役に立たなくなる。また、さばきの時、あなたを責めてくるどんな舌でも、あなたはそれを罪に定める。これが、主のしもべたちの受け継ぐ分、わたしから受ける彼らの義である。-主の御告げー

If this passage doesn't get a believer excited, they're in pretty bad shape! Jesus confirmed what experience tells us, that in this world we will have trouble (John 16:33), but this passage is talking about what Jesus said right after that: “Rejoice, for I have overcome the world.” We often forget that there can be no victory without a battle. As a result, we run from the battles that face us, only to find that they overtake us and we are defeated. The key is found in James 4:7. “Submit yourselves, then, to God. Resist the devil, and he will flee from you.” If we don't stand and resist the devil, he will be completely unrelenting in his attacks. However, it's useless to try to resist the devil without submitting to God, and this is where most people trip up. The devil is much smarter than we are, and he knows our weaknesses pretty well. However, his power doesn't begin to compare to God's. It is only when we are submitted to God that we are fully clothed in His armor (Ephesians 6), which nullifies every weapon of the devil as this passage talks about

もしこの節を読んで信者が喜ばないとしたら、それはかなり良くない状態です。経験からも学べることですが、イエスは、「世にあっては艱難があります」(ヨハネ16:33)の言葉で確認させています。この節はイエスが「喜んでいなさい。私はすでに世に勝ったのです。」の直後に書かれています。戦うことなしに勝利はないことを私たちは、しばしば忘れがちです。その結果、直面する戦いから逃げ、空しく敗北してしまうのです。カギはヤコブ4:7の「ですから神に従いなさい。そして、悪魔に立ち向かいなさい。そうすれば、悪魔はあなた方から逃げ去ります。」にあります。悪魔に立ち向かい、逆らうことができないならば、悪魔は容赦ない攻撃を仕掛けてきます。けれども、神に従うことなく、悪魔に逆らおうとするならば、それは役に立ちません。この点、殆どの人がつまづいています。悪魔は私たちよりもはるかに賢く、私たちの弱点を熟知しています。しかし、その悪魔の力も神には敵いません。私たちが神に従った時のみ、神の武具を着るのです。(エペソ6)。そして、この節が教えるように悪魔の持つどんな武器も役に立たなくなるのです。

I have been quite practiced in running from conflict, and it has done me no good. I have preached on the James passage numbers of times, but I haven't understood the practical implications in my own life. When I am focused on the negatives of my situation I am focused on the devil, and not God. That's no way to submit to God! I need to focus on God and trust Him, not ignoring what is going on around me but not allowing it to dominate my thinking. If I am focused on a problem, I am submitted more to the problem than I am to God! I must keep God in the forefront of my thinking and awareness at all times, so that I will be able to see the problems as being as small as they really are. Any time a problem looks big to me, that means I'm not seeing God big enough!

私は対立を避けることをかなりやってきましたが、私のためになっていません。ヤコブの節を用いて説教したことは何度もありますが、私自身の生き方に応用することを分かっていませんでした。私の置かれた状況を否定的に見ることばかりしていると、それは悪魔に目を向けることであり、神を見ているのではありません。それでは神に従っていることにはなりません。神様に焦点を合わせ、信頼しているべきです。周囲の出来事を見ないというのではなく、それらに心を奪われてしまってはいけないのです。問題にばかり気を取られると、神様に従うと言うよりも、むしろ、問題に従っていることになります。思いの最前線に神様を据え、常に心がけていたいと思います。そうすることで、問題が小さく見えてくるでしょう。実際、問題は小さいのですから。問題が大きく思える時には、つまり、神様に十分目を向けていないことを意味します。

Father, thank You for this powerful word of encouragement this morning. Not only is it a very effective continuation to the series You've had me preaching, it is exactly what I needed! Thank You for all You've been saying and doing in recent weeks to prepare me to receive this Word. Keep me from just saying, “Oh, that's wonderful,” and then going on just like before. Rather, help me make the changes in my daily attitudes and actions that You know I've needed for a long time. It's not that I don't know what to do, it's that I fail to follow through and do it! Help me put feet to my words and stop deceiving myself, so that all of Your plans for me may be fulfilled for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様。今朝、励ましとなる力ある御言葉を有難うございます。私が説教をしていく上で、とても効果的なことですが、また私にとっても、まさに必要な教えです。私に語ってくださったこと、ここ数週間、私がこの御言葉を受け取るようにして下さったことを感謝します。ただ「素晴らしい」と言うのではなく、以前のように進んでいけますように。むしろ、私の日々のあり方、行いを変えるように助けてください。私に変化が必要なことを、あなたはもう長く御存じなのですから。何をすべきか私が知らないわけではないのですが、ただ上手くやっていくことができないのです。私が自分の言葉に忠実で、自己を偽ることのありませんように。私へのあなたの御計画がすべて成就しますように。あなたのご栄光のために。有難うございます。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿