2010年6月20日日曜日

2010/06/14

雅歌 2:4 あの方や私を酒宴の座に伴われました。私の上に翻るあの方の旗じるしは愛でした。

Since the start of what has been called the Charismatic Movement quite a few songs have been written using verses from Song of Solomon, and this is one I learned back in the '70s. I think the reason for such songs was a fresh awareness of passion for God, and how intensely He loves us. This particular verse, if taken in the context of Christ and the Church, speaks of how abundantly God has provided for us. It was considered a shameful thing to run out of anything at a banquet, and every effort was made to provide the very best. The story of Jesus at the wedding in Cana comes to mind. God isn't going to run out of good things for us! Likewise, the distinguishing factor in God's attitude toward us is love, and He doesn't mind anyone knowing it. It is still common for banners to be used at festive occasions in almost every culture, proclaiming who or what is being celebrated, and why. God needs no excuse besides love! John was spoken of as “the disciple whom Jesus loved,” and he wrote with great depth about love, both in his Gospel and in his letters. Having a grasp of God's love for him, he could hardly help loving God in return.

カリスマ・ムーブメントと言われるものが興って以来、雅歌の節を引用した歌が多くありますが、この句は私が70年代に聞いたものです。こうした曲は、神への新たな情熱を気づかせてくれ、神がどれほど私たちを愛してくださっているかが分かるからでしょう。この節は、書かれている内容をキリストと教会に当てるなら、私たちに神がどれほど豊かに備えてくださっているかを教えています。酒宴の座で不足があることは恥として見られていましたし、最善となるようにあらゆる努力がなされていました。カナでの婚礼におけるイエスの話が思い出されます。神様は私たちのために良いことを尽きることなく下さいます。同じように、神様は私たちに愛ある態度で臨んでくださっているのが際立っています。人がそのことを知らなくともそうして下さいます。殆どすべての文化で、お祭りでは、なぜ、誰のために、何のためのイベントかを知らせる横断幕があります。神様にとっては愛以外の理由はありません。「イエスが愛した弟子」と言われたヨハネですが、大変深い考察で愛について福音書と書簡に書いています。ヨハネへの神の愛が分かっていたので、彼もまた神を愛さずにはいられませんでした。

I have always felt a great affinity for John the son of Zebedee. It may be because I have always felt loved, by my parents and by God. My difficulty now is in communicating God's love to those who have not been so blessed in their upbringing. A lack of assurance of God's love is crippling, and I want to heal the cripples! However, the majority of people have a distorted idea of what love is in the first place. They tend to equate it with spoiling, with meeting every whim, but that is very far from true love. As I have experienced and as I teach, true love desires and works for the very best for the one loved, and sometimes that very best involves difficulty, pain, and loss. That is so hard for us to grasp! I cannot get it through to people in my own strength, so I've got to rely on the Holy Spirit to put words in my mouth that will penetrate the fog of lies and lead people out into the light of God's truth. If I will do that, it will be love indeed toward my hearers.

私はいつもゼベダイの子、ヨハネにとても親近感を持っていました。恐らく私はいつも両親と神に愛されていると感じていたからでしょう。現在、私にとって難しいことは、愛されなかった生い立ちを持つ人たちに神様の愛を伝えることです。神様の愛を確信できないと断絶されますが、私はその断絶を修復させたいのです。しかし、多くの人はまず第一に愛について誤った考えを持っています。彼らは愛を甘やかしに捉え、気まぐれに付き合って上げることだと思っていますが、真の愛はそのようなものではありません。私は経験もしていますし、教えてもいますが、真の愛は愛する人にとって最善なることを望み、そうなるように働くことです。時には、その最善に困難、痛み、喪失を伴います。理解するのが何と難しいことでしょうか。私自身の強さで、このことを人に伝えることはできません。聖霊様に頼り、私の口から出る言葉で、虚偽の膜を突き破り、神様の真実に人々を導きたいのです。そうできたなら、私の話を聞く人に真の愛があることでしょう。

Father, thank You for the testimonies yesterday that indicated my words are getting through to some people, at least. Thank You for all the good things You are doing here. Help me walk in trust, not focusing on what I see as negative but rather on Christ and the vision You have placed before me, trusting that You are moving me and this church along toward that vision, in Your love, for Your glory. Thank You. Praise God!

お父様。昨日の証しを感謝します。少なくとも幾人かの方には、私の言葉が伝わっていたのですね。ここで、あなたが為してくださっている良きことに感謝します。否定的な点にではなく、キリストとあなたが私をこの地においてくださったビジョンに目を向け、信頼して歩めますように。あなたが私を活かし、あなたの愛の内に、この教会があなたのビジョンに向かって進んでいる事を信頼していられますように。有難うございます。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿