2010年6月25日金曜日

2010/06/22

イザヤ 43:10-11 あなたがたはわたしの証人-主の御告げーわたしが選んだわたしのしもべである。これは、あなたがたが知って、わたしを信じ、わたしがその者であることを悟るためだ。わたしより先に造られた神はなく、わたしより後にもない。わたし、このわたしが、主であって、わたしのほかに救い主はいない。

This is an absolutely clear, unequivocal statement, and it's the very first part that makes people most uncomfortable: “you are my witnesses.” This is of course echoed in Jesus' commission to believers with the promise of the Holy Spirit. (Acts 1:8) The average Christian is terrified of having to tell someone else about God, both because they have no confidence in their own speaking ability and because they don't have a very clear idea of exactly what they believe. The first part of that is natural, and in a sense good, because depending on natural abilities isn't the way to accomplish the works of God. We have to depend actively on the Holy Spirit to be effective witnesses. It is the second reason for hesitation for which there is no excuse, and it is downright dangerous. A brand new believer doesn't know much, which actually makes it easier for them to communicate what they do know. The story of the man born blind (John 9) comes to mind. “The only thing I know is that I was blind, but now I see.” However, we are called and commanded to grow in knowledge and understanding of God, and this is where many people fall flat on their face. Regular Bible reading, including thinking about what is read and applying it to one's life, seems like too much work to a lot of people. They don't realize that kind of attitude is spiritual anorexia, and it is just as unhealthy as the physical kind of anorexia. We don't all have to become academic theologians, but we must have an active, practical, growing knowledge of God (theology). When that is the case, being a witness is no longer intimidating; we are only sharing what is central to our lives.

これは、明白で断言的な表現ですが、最初の言葉を不快に感じる人もいるようです。「あなたは私の証人」の部分です。これは勿論、信者に聖霊を約束されたイエスの言葉と同じです。(使徒1:8)平均的なクリスチャンは神について人に語らなくてはならないとなると、恐れます。それは語る能力に自信がないからですが、実際、何を信じているのか明白に分かっていないからです。語る自信がないのは、自然なことで、ある意味では良いことです。自然に備わった能力に頼るのが、神の働きを達成させる方法ではないからです。聖霊様に積極的に頼り、効果的な証人になりましょう。二番目の理由としては、ためらいが上げられるでしょう。ためらいには、言い訳はできませんし、危険なことです。クリスチャンになりたての人は多くを知りませんが、それだけに知っている限りのことを伝えやすくもあります。生まれつきの盲人の話し(ヨハネ9)を思いだします。「ただひとつのことだけ知っています。私は盲目であったのに、今は見えると言うことだけです。」の箇所です。しかし、私たちは、神を知り、理解するように召されていますし、使命も受けています。この点が多くの人の失敗するところでしょう。何を読み、生活にどう取り入れたかなど、日々の聖書日課は多くの人にとって大変なことのようです。そうした態度は霊的拒食症であることに彼らは気がついていません。実際の拒食症と同じく不健康なことなのです。何も神学者のようになる必要はありませんが、積極的に、実際に、神(神学)を知り成長していかねばなりません。そうできた時、証人となることへの恐れはなくなります。私たちの中心である神を分かち合うことができるようになるのです。

I am naturally committed to being a witness myself, but I am also called and commissioned to equip others to be witnesses, and that is where it can really get difficult. Teaching and training those who have a hunger to know more of God, and are willing to make the time investment, is an absolute delight. Trying to pour food down the throats of those who won't even keep their mouths open is a trial indeed! However, since I am absolutely convinced of the reality of verse 10, “Apart from me there is no Savior,” I have no option but to keep going. As Paul said in 2 Corinthians 5:14, the love of Christ leaves me no choice. My task is to communicate that love to the point that others will likewise be consumed with it, to be witnesses indeed.

私は証人となるように献身していますが、他の人が証人となれるように、働くことを召されていますし委託されています。大変難しい領域です。神をもっと知りたい思いで渇望している人に教え、訓練を施すことは、時間を惜しまず、喜んでやれることです。しかし、口さえ開こうとしない人に、食べ物をのどに流し込んであげるのは、全く試練そのものです。けれども、11節に書いてある「わたしの他に救い主はいない」を事実だと確信して以来、、ただ突き進むだけです。他に選択肢はありません。パウロが2コリント5:14で、キリストの愛で私に選択の余地はないといっていますが、私の仕事は、その愛を人に伝え、彼らが理解し、証人となってくれるように働くことです。

Father, yet again I have outlined something I can't begin to do in my own strength. Thank You. If I could do it by myself, it wouldn't be worth doing! Thank You for Your call, Your commission, and Your empowerment. Help me keep my eyes off of myself and on Christ, so that I may move forward steadily, in full obedience and joy, bringing many with me as disciples into Your kingdom, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様。私の力でできないことを、また挙げています。感謝します。もし私が自分でできていたならば、やる価値のないことでしょう。あなたの召し、付託、力づけを感謝します。私が自分から目を離し、キリストに向けるように助けてください。しっかりと前進し、あなたに心から従い、喜び、弟子として多くの人を御国に連れていけますように。あなたのご栄光のために。有難うございます。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿